Surat

Pada pagi yg indah, sedang aku mengambil sedikit Vitamin C daripada sinaran matahari di hadapan rumah, cuaca pula suram bagai kaki direndam air, aku nampak seorang pemuda sedang membonceng motosikal berwarna merah menuju ke arah aku . Disisi motosikalnya pula terdapat dua buah guni yg agak penoh dgn benda apa aku tak taw . Pemuda tersebut berkata :


Posmen : Ini rumah Encik Iqbal ke ?
aku       : ya . saya la Encik Iqbal yg dimaksud kat tu .
Posmen : Fuhh . Susah betol la nak cari rumah encik . nie ada sepucuk surat utk encik .
aku       : Laa . buat susah-susah je . Kenapa tak pos je ?
Posmen : ??? !


Lalu aku berlari berirama ke dalam rumah utk membuka surat tersebut . Surat tersebut berbunyi :

Kehadapan kekasih gelap ku,
     Hye you ! you sihat ? kalu tak sihat makan ubat ye :) Tujuan I tulis surat nie sb I nk bg tahu yg I rindu sngt-sngt kt you . Tp you buat tak tahu je kn ? sampai hati . I text you pn you tak rply . I call you tak pick up pn . humm . I teringin nk berkasih syg dgn you mcm kita mida-muda dulu . I tahu yg you masih single mingle . sb tu I try nk tackle you balik . auww ~ malu sudaa . Dah la . I tak tahu nk cakap apa lg . Oh ya, I nk bg kt you pic kita masa muda-muda dulu . You simpan baik-baik taw . kenangan terindah :) Sampai sini je la surat I yg tak seberapa nie . Nanti I tulis lg yee . K lah, Pantun nie khas buat you yg tersayang ! Ahax ! "Pecah kaca Pecah gelas, Sudah baca harap balas" .


yg benar :



Selepas aku membaca surat tersebut, aku terus ke halaman rumah semula utk menikmati sedikit lagi Vitamin C daripada sinaran matahari .

No comments:

Post a Comment