Teka Teki Gila

Tadi petang aku melepak(tanpa dirancang) dengan seorang yang berfizikal kurus keding,berambut dreadlock jenis DIY,berjeans Soda hijau koyak di lutut.tidak berselipar apatah lagi berkasut Converse.melengkapkan dressing dia adalah tshirt metallica zaman James Hedfields rambut mengurai.ya,aku nak bagitau yang dia ni gila.memang semua orang cakap macam tu.aku kenal muka dia.memang selalu nampak main kat area sini.cakap dia tak pernah betul.kejap marah,kejap gelak.langkah dia tak pernah lurus,kekadang kalau bertuah boleh lihat dia jalan mengundur takpun buat star jump tengah-tengah jalan raya.rumah dia aku tak tau kat mana.betul ke dia gila,aku lagi tak amik tau.

Dijadikan cerita waktu tu aku tengah asyik melepak sorang-sorang sambil pekena kopi ais.dia datang tak bagi salam terus duduk kerusi depan aku yang kosong.rasa cuak bercampur risau juga la tapi aku buat rileks.mana tau tiba-tiba dia tikam perut aku dengan pisau Rambo.takpun curah asid sulfurik ke muka aku.tak ke kelam kabut wartawan Metro nanti.jadi aku buat muka serius bagi nampak garang sikit.tiba-tiba dia bagi aku teka-teki..

Hang tau apa pasai manusia tak dapat cipta kereta terbang?

Mana aku tau.mungkin kerajaan tak tau macam mana nak cipta lampu trafik terapung kot..

Hang salah,pasai kalau semua kereta boleh terbang sapa la nak bayar gaji kakitangan MAS nanti..

Oho..betul gak kan balas aku sambil menyedut kopi ais guna straw belang-belang.sengaja aku buat muka macam malas melayan.

Ada satu lagi ni.apa pasai manusia tak dapat cipta motor terbang?

Ala,senang sangat kot soalan ni.pasai kalau semua motor boleh terbang sapa la nak bayar gaji kakitangan MAS nanti.sengaja aku jawab balik macam jawapan dia yang awal tadi.yela,orang gila bukan betul kan.

Salah gak.jawapan yang betoi adalah pasai kerajaan tak tau macam mana nak cipta lampu trafik terapung.ok la bro.aku nak masuk keja ni.nanti bila-bila aku bagi teka teki senang-senang sikit.dia salam tangan aku sambil selamba minum baki kopi ais aku.

Sudah bayar air,gua pulang ke rumah dengan perasaan kecewa..

No comments:

Post a Comment